explore

Köpvillkor

Startsida Köpvillkor

Köpvillkor

Priser och betalning

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning sker genom Klarna och dess betalningsalternativ ser ni i webbutiken.
Genom köpet godkänner du utöver dessa köpvillkor även Klarnas villkor.

Information om Klarnas villkor finner du vid val av betalmedel i samband med att Du skickar Din order.
För mer information om Klarnas betalsätt eller din betalning besök www.klarna.se.

Leverans

AsiaShop.se hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager.
När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. 

Vid leveransproblem hänvisar vi dig att ta kontakt med fraktbolaget, detta eftersom AsiaShop inte ansvarar för paketet efter den lämnat vårat lager.

AsiaShop.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager.
Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Ej uthämtad/outlösta paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc).
Därför tar vi ut en avgift om 200 kr om ett paket inte hämtas ut.
Försändelsen ligger hos postombudet i 7-14 dagar (beroende på fraktsätt) innan den returneras till oss.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta oss på kontakt@asiashop.se.
Beskriv felet så utförligt som möjligt, gärna med en bild på den defekta varan.

Följande information bör finnas med vid en reklamation:
1. Ordernummer
2. Dina kontaktupgifter (Namn, Adress, E-postadress)
3. Felbeskrivning

Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer
Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du på http://ec.europa.eu/odr.

Ångerrätt

Vid beställning av livsmedel saknas tyvärr ångerrätt, ångerrätten omfattar inte livsmedel eller varor med bruten försegling.
Sådana varor kan inte returneras på grund av hälso- och/eller hygienskäl.
Se utdrag ur Distans och hemförsäljningslagen – ”När ångerrätten inte gäller.”

Innehållsförteckning

Produktinformation kring enskild vara presenteras i nätbutiken i anslutning till köpet av varan.
För fullständig produktinformation samt tillverkningsdag och/eller bäst före-datum hänvisas till varans förpackning.

Avviker hemsidans information från produktens, så är det informationen på produkten som gäller.
Vid minsta tvekan eller om detta upptäcks maila till kontakt@asiashop.se.

Tryckfel

AsiaShop.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. 
Vid eventuella felaktigheter förbehålls AsiaShop.se rätten att korrigera detta i efterhand.

Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser.
Vi garanterar inte att bilderna återger varornas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera varorna så korrekt som möjligt.

Recensioner

I och med en beställning via vår butik så kan du komma att efteråt få ett mail med möjlighet att recensera dina köpta varor, detta för att hjälpa andra personer att välja rätt vara för dem, men även för oss att säkerställa att vi har de bästa varorna för våra kunder.